Als het goed is, kun jij ongelooflijk veel over je vak vertellen. Je bent niet alleen deskundig op jouw vakgebied, ook heb je -- hopelijk -- hart voor de zaak. Dat komt mooi uit, want wat jouw website nodig heeft, is korte verhaaltjes over je wat aanbiedt. Of dat nou een dienstverlening is zoals een loodgieter doet, of dat je bijzondere kralen uit verre landen verkoopt, of dat je de CEO van Shell bent, er is altijd wel iets over te vertellen.
Ja, de info op je website moet kort en to-the-point zijn. Maar om te zorgen dat jouw site ook daadwerkelijk die enorme hoeveelheid bezoekers aantrekt die jij voor ogen hebt, moet je flink gaan schrijven op het speciaal daarvoor bedoelde gedeelte: je blog. Dit zijn columns waarin je vertelt over je vak, je belevenissen of je mening over een bepaald onderdeel uit je werkgebied. Het mag van alles zijn, zolang er maar zoektermen instaan die jouw doelgroep aanspreken.
Bij WareWoordenWereld snappen we echt wel dat jij geen tijd of zin hebt om zelf elke week of elke maand aan het typen te slaan. Dat werk nemen we je graag uit handen! Jij levert basisinformatie aan, en ik of één van mijn redacteuren maakt er grappige blogs van. Of zakelijk, of nieuwsgierigmakend: het is maar net welke schrijfstijl het beste bij jouw bedrijf past.
Hoe meer blogs, hoe meer Google jou erkent als echt bedrijf en je website in zoekopdrachten naar boven laat komen. We moeten dus snel aan de slag met jouw blogs!